20 Mart 2013 Çarşamba

Haroşa Dokuma Tekniği İle Ekose Örgü Manto

Günaydın,
Bu mantoyu kış başlangıcında kızıma örmüştüm, çok severek giyiyor. İskoç örgüsü de deniyor bu örneğe. 

örgü çocuk mantosu

el örgüsü çocuk mantosu

Benim çok sevdiğim, oldukça eski, bilinen bir örnek bu. Daha önce bir çok kez hırkalar, yelekler, kaşkol vs. örmüştüm, ilk kez manto olarak denedim, mantoya da çok uygun oldu.   

Genelde iskoç/ekose modeli dendiğinde, özellikle şallarda, tığ işi yapılan kafesler içinden sıralı iplerin geçirilmesi şeklinde uygulanıyor. Bu model ise haroşa örülerek yapılıyor, "haroşa dokuma tekniği" olarak da adlandırılabilir aslında. Modeli bilmeyenler için detaylarını anlatayım;
Önce, hangi renkleri kullanacağımızı seçiyoruz, genelde üç ila beş renkle çalışılıyor bu model. Örüntü sırasını belirleyip haroşamızı örüyoruz. (Ben, manto olacağı için biraz kalın olması açısından kalın iple ve 6 no şişle ördüm). Her parçayı ördükten sonra, dikilmeden üzerlerini dokumamız lazım. Ben, dokuması kolay olsun ve dokurken çekme-büzme vs. olmasın diye her bir parçayı düzgünce koli parçaları üzerine aşağıdaki gibi (örgüyü gerdirmeden, olduğu gibi) teyelliyorum. 


Haroşa örüntüsünü yani renk sıralamasını hangi şekilde yaptıysak, işlemeyi de aynı sıralamaya dikkat ederek yapıyoruz. Böylece düzgün, kurallı-simetrik kareler çıkıyor ortaya. İşlerken, birer sıra atlayarak alıyoruz ilmekleri aşağıdaki gibi;

haroşa üzerine dokuma yapılışı

haroşa üzerine iğne ile işleme yapılışı

Bebek battaniyeleri için de uygun bir örnek bu,


Ama ben en çok manto olarak sevdim:)))

Sevgilerimle. 

85 yorum:

  1. Çok güzel olmuş elinize sağlık. Kızınız iyi günlerde giysin. Hiç bilmediğim bir örnekti çok güzel detaylı anlatmışsınız. Haroşa olduğu hiç aklıma gelmezdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya hanım çok teşekkürler:) Gerçekten haroşa olduğu hiç belli olmuyor:)

      Sil
  2. sevgili Füsun cidden helal sana.ilk gördüğümde hazır yün kumaş sandım.nasılda güzel şık olmuş ve nasılda emek vermişsin.bravo.prensese de çok yakışmış doğrusu.hep diyorum ya çook şanslı..muhteşem bir gün diliyorum.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolunaycığım çok teşekkür ederim, bu örneği çok seviyorum ben, dediğin gibi yünlü kumaş gibi duruyor hakikaten.

      Sil
  3. Çok güzel olmuş, Kızınız iyi günlerde kullansın. Aynı örgüyü bende gençlik yıllarımda kendime hırka örerek kullanmıştım. İki renkle yapmıştım. Geçmişi hatırlattı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok eski bir örnek, keşke daha fazla kullanılsa. Çok teşekkür ederim çiçekciğim.

      Sil
  4. sabır işi vallahi... Ördükten sonra bir de işlemişsiniz, ayrıca düğmeler de orjinal.. bravo! maşallah Füsun hanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında göründüğü kadar zor ve uğraştırıcı değil, sonuçta 6 no. şişlerle koca koca haroşa örüyoruz:) Çok teşekkür ederim canım:)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım:) Zehra ve Eymeni öperim:)

      Sil
  6. Ama bu cok güzel,ellerinize sağlık,çok zahmetli görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zahmetli değil inanın, çok zevkli ve kolay, çok teşekkürler:)

      Sil
  7. Ben olsam bende severek giyerim tabi ki :) harika olmuş bu renkleri falan çok güzel uymuş ... Ellerinize sağlık cimcime güzel günlerde kullansın ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cimcime çok sevdi Hikmet teyzesi, çok teşekkür ederiz:)

      Sil
  8. Açıkçası örgü olayını pek sevmem ama bu gerçekten harika olmuş, bayıldım! Çok muntazam! Elinize sağlık çok sabırlıymışsınız :)

    YanıtlaSil
  9. Çok düzgün örülmüş,çokta güzel duruyor.Ellerinize sağlık..
    Küçük hanım iyi günlerde giysin:)))

    YanıtlaSil
  10. Mükemmel olmuş tek kelimeyle,ellerine sağlık aklıma yazdım yapılacaklar arasına...tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok zevk alarak yapacağınıza eminim, teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  11. HARİKA OLMUŞ ..GÜLE GÜLE GİYSİN ...*-*

    YanıtlaSil
  12. Çok çok beğendim. Üstelik ne kadar düzgün örmüşsünüz, hayran oldum. Güle güle giysin kızınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz Nihal hanım:)

      Sil
  13. Harikasın arkadaşım, seninle tanışmayı fikirler üretmeyi çok isterim doğrusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel olur Elifciğim, inşallah tanışırız, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  14. çok güzel olmuş bayıldım ellerinize sağlık...
    ne kadar değişik bir model diyordum ki bildiğimiz haroşa çıktı daha çok bayıldım :) ne kadar güzel anlatmışsınız teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç haroşa olduğu anlaşılmıyor değil mi, enteresan bir örnek bu:)) Ben teşekkür ederim:))

      Sil
  15. ÇOOOOK GÜZEL AMA ÇOOK DA ZAHMETLİ SANIRIM, BİRAZ SABIR İŞİ YANİ, ELİNE SAĞLIK, ÇOK BEĞENDİM.
    BİRGÜN BOOOOLLL VAKTİM OLURSA BEN DE YAPARIM:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran hanım, inanın göründüğü kadar zahmetli değil, çok eğlenceli:) Deneyin mutlaka, sevgiler.

      Sil
  16. Tek kelimeyle harika olmuş,
    renkelerine de ayrıca bayıldım...
    Güle güle giysin kızın..
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz, aslında iskoç deseni daha canlı renklerle yapılıyor genelde ama pastel tonlardan vazgeçemedim:)

      Sil
  17. normalde ben el örgüsünü pek sevmem ama buna bayıldım:)ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. Bu örnek mantoya çok güzel yakışmış daha öncede battaniye de görmüştüm ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zeynepciğim:) Ben de mantoya çok yakıştırdım.

      Sil
  19. bu örneği biliyorum ama böyle itinalı ve temiz çalışılmışını çok az gördüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler nilgüncüğüm:)

      Sil
  20. Çok beğendim, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Hiç bilmiyordum bu tekniği.Ama çok beğendim.Detaylı anlatım için ayrıca teşekkür ederim...Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim canım, sevgiler:)

      Sil
  22. Süper bir iş çıkmış ortaya. Ellerine sağlık. Kızımız da güle güle giysin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nurten Hanım:)

      Sil
  23. bayıldımmmmmmm.çok beğendim çokkk ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. aaaa ne güzel olmuş bu bayıldım..bende sadece tığla kafes yaparak biliyordum bu modeli..ama bu daha iyiymiş :D çok sevdim..ufaklık güle güle kullansın ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, tığla kafes olarak yapılanı daha yaygın bir uygulama, çok teşekkür ederim:) Tığ işi yerine örgü sevenler bu modeli tercih edebilir:))

      Sil
  25. süperr bende oğluma örmek istiyorum çok güzelde resimlemişsiniz yapabilirmiyim acaba:) güle güle giysin çok yakışmış fıstığıma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki yapabilirsin çok kolay, canım benim, çok teşekkürler:)

      Sil
  26. Eline sağlık canım hem zamanla sarkmayıda önler süper olmuş güle güle giysin prenses.

    YanıtlaSil
  27. çok güzel olmuş ilk önce bakınca zor sandım iyiki detayları fotoğraflamışsın yeni bişey öğrenmiş oldum paylaşım için çok teşekkürler ellerine sağlık:)))) sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Waaauw muhteşem olmuş, emeklerinize sağlık , en müsait zamanda deneyeceğim , örgü olduğu belli bile değil, resmen hazır gibi , maaşalah diyim o marifetli ellere nazar değmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu güzelliği izninizle blogumda paylaşıyorum
      http://annesininhobileri.blogspot.com/2013/03/ekose-orgulu-cocuk-mantosu.html

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim canım:) Hem nazik yorumun için hem paylaşımın için, sevgilerimle:)

      Sil
  29. çok çok şık olmuş.ellerine emeğine sağlık.iyi günlerde kullanman dileğiyle sevgiler

    YanıtlaSil
  30. şalıyla yeleğiyle bayılırım bu örneğe ellerine emeğine sağlık canım oldukça emek istiyor süpersin Maaşallah.sağlıkla giysin fıstık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hatice hanım:)

      Sil
  31. wauw wauv wauv, müthiş bi şey bu ya, bayıldım. Kızınız güle güle kullansın. Paylaşımınız için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşiekkür ederim beğenileriniz için:)

      Sil
  32. bayıldım çok güzel olmuş ,bu tekniği ben yeni görüyorum, anlatılarınız için sağolun iyi günlerde giysin kızınız.

    YanıtlaSil
  33. yalnız sormak istediğim birşey var o işleme işlemini hırkanın ön yüzündenmi yapıyoruz teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler beğenileriniz için:) İşleme ön yüzden yapılıyor, alt tarafta sadece haroşa görünüyor.

      Sil
  34. inanılmaz ilk defa görüyorum ve bayıldımmmm

    YanıtlaSil
  35. Cok güzel..yapilmasi gerekenler listeme ekledim.. Sagolun aciklama icin..benimde bir kizim var.. Ona yapacagim böyle bir manto insallah..elinize saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap mutlaka canım, çok teşekkür ederim:)

      Sil
  36. bayıldım bu mantoya çok güzel güle güle kullansın kızınız elinize sağlık sakıncası yoksa ipin markasını öğrenebilirmiyim bende örmeye başlıyacağım

    YanıtlaSil
  37. MERHABA GEZERKEN GÖRDÜM BLOGU HARİKA İŞLER... ELLERİNİZE SAĞLIK... TAKİPTEYİM SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  38. bayıldım ben bu mantoya.harika olmuş.ellerinize sağlık.seneye ben de anneme yaptırayım öykü için.şişle pek aram yok çünkü.

    YanıtlaSil
  39. umutkusum.

    bu modelden cokk uzun yillar once etek yelek yapmistim bende tabi da abi acemiydim o zamanlar..ama manto halini bende cok begendim gunun birinde esinlenebilirim..

    http://umutkusum.blogcu.com/orgu-ekoseli-etek-minik-kizlara/2973154 burda etegimiz var.severek ormustum.
    http://umutkusum.blogcu.com/mavili-ekoseli-orgu-yelek/2973100

    buda yeleginin linki..
    ormeside zevkliydi..yelegimiz hala duruyor ama etegi hediye ettim..

    YanıtlaSil
  40. Çok güzel kusursuz olmuş ellerinize sağlık. Güle güle kullansın:)

    YanıtlaSil
  41. valla süpersiniz bayıldım işlerinize...benim de bir kızım var ben de blogumda paylaşıyorum ona yaptıklarımı..sizden bugün bayağı fikir edindim...kullanacağım bazılarını valla kusura bakmayın:) bekliyorum ben de bloguma http://gulderenocak.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  42. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nalan hanım, kızım 9 yaşında, 132 cm. boyunda. Kolay gelsin.

      Sil
  43. ayyyyy inanmıyorum ne güzel olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  44. Super, ellerinize saglik, iyi gunlerde giysin ayrica ne guzel fotogragla aciklamissiniz

    YanıtlaSil
  45. Yanıtlar
    1. omuzdan ilmek alarak yapıyoruz, normal kapşonlu hırka örüldüğü şekilde.

      Sil
  46. Prelepa jakna, divan rad! Pozdrav iz Beograda :)

    YanıtlaSil
  47. cok guzel olmus kapsonlu manto...ellerinize saglik. ben de torunlarim icin yapayim inseallah...tebrikler

    YanıtlaSil
  48. Çok güzel olmus bende yapıcam Teşekkürler

    YanıtlaSil